E-shop na míru: kdy se vyplatí a jaká je jeho cena

Váháte, zda si nechat navrhnout e-shop na míru, nebo jít cestou standardizovaného krabicového řešení? Řekneme vám, v jakým případech je pro vás určitě lepší tvorba e-shopu na míru a kdy se naopak vyplatí začít s nižší počáteční investicí. Na čem závisí cena e-shopu na míru a jak může takové e-shop řešení na míru vypadat?

Tvorba e-shopu na míru – kdy ano a kdy ne

Tvorba e-shopu závisí na vašich potřebách a počáteční vstupní investici, kterou jste ochotni do vývoje vložit. Na základě toho se rozhodnete, zda je lepší e-shop na míru, nebo pronájem již hotového řešení.

ANO – kdy postavit e-shop na míru

  • Chcete si dovolit popustit uzdu fantazii a je vám proti srsti skutečnost, že byste byli omezeni pevně daným výběrem grafických šablon. Toužíte po tom, vyladit barevnost e-shopu a rozložení grafických prvků. Vaším cílem je moderní a responzivní grafika, která se chová přesně tak, jak vy potřebujete.
  • Máte složitou strukturu produktů nebo vysoké nároky na členění e-shopu. Tvorba e-shopu na míru se vám vyplatí také v případě, že je vaším cílem neomezený růst. Krabicové řešení by velký nápor návštěvníků e-shopu s velkou pravděpodobností nezvládlo, celý web by nejspíš začal padat a tím byste přicházeli o objednávky.
  • Chcete mít otevřené možnosti pro vývoj speciálních funkcionalit, které zpříjemní nákup vašim zákazníkům a pomohou vám přeskočit konkurenci. Díky e-shopu na míru dokážete rychle reagovat na změny na trhu a novinky, s nimiž přijdou vaši konkurenti. S tím jde samozřejmě ruku v ruce i vyšší konverzní poměr a vyšší obrat.
  • Máte v plánu přijít s něčím opravdu výjimečným, co vaše zákazníky nadchne. Jako příklad takové jedinečnosti můžeme uvést zapojení umělé inteligence, internetu věcí nebo tzv. gamifikaci, což je marketingová technika, která v designu e-shopu využívá interaktivní a herní prvky. Zákazník si tak může na e-shopu sám sestavit vlastní produkty (například dle barev nebo komponent) a nejenže pravděpodobněji nakoupí, ale vaši značku si díky tomu mnohem snáze zapamatuje. 

NE – kdy neinvestovat do e-shopu na míru

Nemáte v kapse statisíce, ale i tak byste rádi spustili funkční e-shop? Nepotřebujete speciální funkce a stačí vám přednastavené šablony a funkcionality? Nemáte v plánu nějak závratně růst a pokud by se tak stalo, počítáte s tím, že si v budoucnu necháte vytvořit e-shop na míru, až na to budete mít dostatek peněz? Pak volte krabicové řešení neboli pronájem e-shopu.

Za pravidelný měsíční poplatek dostanete veškerý základní servis. K tomu máte k dispozici technickou podporu, webhosting a vše, co v začátku potřebujete. Navíc e-shop spustíte téměř okamžitě, protože si vzhled e-shopu a funkce naklikáte v administraci.

Tip: Nezapomeňte k tomu připočíst výdaje na reklamu, které se mohou vyšplhat k zajímavým částkám, jestliže chcete být na internetu opravdu vidět, ale nechcete se tomu věnovat dlouho do noci vy sami.

Cena e-shopu na míru

Pokud máte zájem o opravdu kvalitní e-shop na míru, který bude skvěle fungovat několik dalších let, musíte bohužel do jeho vývoje právě teď investovat poněkud vyšší obnos. Vyčíslit přesnou cenu ale není jen tak. Záleží totiž na třech hlavních faktorech:

  • velikost e-shopu na míru,
  • množství speciálních funkcionalit, zapojení IoT, automatizace aj.,
  • použité technologie.

Každý potřebuje něco jiného

Představy o dokonalém e-shopu se různí. Proto nelze pracnost pro vytvoření e-shop řešení na míru odhadnout bez znalosti vašich potřeb – bez vstupní konzultace zdarma to nepůjde. Počítejte však s tím, že se cena e-shopu na míru obvykle nedostane pod 500 000 Kč. To je dáno obrovským množstvím práce, která za vývojem kvalitního e-shopu na míru stojí.

Toto bezesporu musíte mít

Jen v základu potřebujete lákavou grafiku s promyšleným UX designem, aby se vašim zákazníkům dobře nakupovalo a neodešli z webu v prvních vteřinách nebo si svůj nákup nerozmysleli při složité cestě nákupním košíkem.

Váš e-shop samozřejmě musí skvěle fungovat na všech zařízeních, být připraven na rychlé propojení s aplikacemi třetích stran, disponovat bezpečným webhostingem a tak dále a tak dále.

K tomu si ještě připočtěte speciální funkce, které nemá nikdo jiný a které je teprve potřeba vymyslet, abyste hravě přeskočili svou konkurenci. Zkrátka práce jako na kostele.

Tvorba e-shopu na míru od Think Easy

Od nás nečekejte jednotvárné e-shopy jako na běžícím pásu. My se pouštíme do takových, kde obyčejné nástroje nestačí a kde je potřeba víc přemýšlet.

Příklady e-shop řešení na míru

Někdy tvoříme menší, někdy robustnější e–shopy na míru. Vždy se však jedná o dva speciální typy e-shopů.

  1. Nelze použít krabicové řešení, protože prodáváte nějakou virtuální službu. Jako příklad můžeme uvést Yourcover, který jsme vyvíjeli pro prodej mockupů.
  1. Univerzální e-shop řešení nestačí a potřebujete něco víc, ať už z hlediska funkcionalit, grafiky nebo velikosti. Aktuálně vyvíjíme například NFT marketplace, což je e-shop, kde si můžete pořídit své vlastní NFT. 

Proč dává e-shop na míru od Think Easy smysl?

  • Baví nás nové technologie a při práci používáme ty nejmodernější.
  • Rychle se zorientujeme ve složitých projektech a v každém novém úkolu vidíme skvělé příležitosti, nikdy ne překážky.
  • Tvorba e-shopu na míru od nás zahrnuje i napojení na jakékoliv informační systémy (ERP nebo CRM systém aj.).
  • V týmu máme více než 20 vývojářů s různými zaměřeními, takže zvládneme cokoliv.
  • Bez problému si poradíme i se zahraničními zakázkami nebo s vývojem e-shopu či aplikace v cizím jazyce – už jsme se podíleli na více než 10 zahraničních projektech.
  • Svůj e-shop, vytvořený týmem Think Easy, můžete dále rozvíjet, nic vás neomezuje a navíc vaše řešení nikdy nezestárne – software udržujeme aktualizovaný.
  • Potřebujete, aby se rutinní činnosti děly samostatně? Jsme experti také na automatizaciIoT.

Potřebujete e-shop na míru a zajímá vás cena?