Nekonečno tabulek a nepřeberné množství papírů je naštěstí v projektovém řízení píseň minulosti. Existuje už řada aplikací, které coby parťák pomáhají firmám s vytvářením reportů, plánováním meetingů či přehledem projektů. Jak aplikaci vybrat nebo proč je lepší si ji nechat naprogramovat na míru?
Na českém trhu je aktuálně dostupných několik aplikací, které se základním projektovým řízením dokáží pomoci. Bez neustálého koloběhu vyplňování tabulek, zdlouhavým kontrolováním reportů nebo třeba složitým obepisováním zaměstnanců či klientů na mnoha platformách, ve kterých se každý dřív nebo později pravděpodobně začne ztrácet.
Aplikace určené pro řízení projektů nyní nahrazují jakékoliv ruční vyplňování a excelové tabulky. Jedna platforma umožňuje například plánovat směny, vidět stav jednotlivých úkolů či finanční zdroje, které jsou na projekty k dispozici. Možné je také sdílení souborů nebo chatování, přidávání komentářů k jednotlivým úkolům či plánovat jejich plnění.
Velkou výhodou těchto softwarů je přehlednost a systematičnost pro firmy i klienty zároveň. Informace jsou uloženy na jednom místě, jednoduše přístupné a uspořádané, což usnadňuje orientaci v projektu a zlepšuje jeho řízení.
Navíc se už jen tak nestane, že by vám něco důležitého uniklo. V aplikacích je možné si zapnout notifikace či zasílání aktualizací do e-mailu. Můžete tak jednoduše sledovat časové termíny a pokroky v jednotlivých úkolech a zároveň mít jistotu, že projekt zůstává v souladu s časovým i finančním plánem.
Aplikace je dnes možné ve většině případů otevřít i na webu, takže není nutné nikam nic instalovat. Aktuální přehled o projektech, klientech a zaměstnancích tak můžete mít po ruce kdekoliv, kde se právě nacházíte. Ať už jste u počítače, tabletu či mobilu.
Níže naleznete základní aplikace na projektové řízení, které už jsou na trhu zajeté. Všechny platformy navíc nabízejí možnost zkusit si aplikaci zdarma po dobu nejméně čtrnácti dnů. Můžete tak vyzkoušet, jaký software vám na práci bude vyhovovat ze všech nejvíc. Níže se dočtete, proč se firmám vyplatí zvolit si aplikaci na míru. S vývojem vám rádi pomůžeme.
Aktuálně nejpoužívanější aplikací na projektové řízení je v Česku Freelo. V tuzemsku má přes 50 tisíc uživatelů a využívá ho tisíce firem (mezi nimi například Nikon nebo CZC). Uživatelsky je přátelský a jeho obsluha je jednoduchá a intuitivní. Stejně jako následující aplikace je jeho hlavním cílem hlavně zefektivnění práce a s tím i spojený ušetřený čas. A když už jsme u času – ve Freelu si lze čas strávený u projektů i měřit, což ne všechny obdobné aplikace podporují. Vše je tak na jednom místě – v tabulce. Firmy i klienti tak ví, kolik projekty vzaly času i peněz.
Mezi uživatelsky nejpřívětivější se řadí i Trello. Najdete zde například nástěnky a karty, které si můžete pomocí různých funkcí a doplňků přizpůsobovat. Uživatelé mohou například přidávat popisky, seznamy úkolů, termíny nebo třeba přílohy. Trello má více než 50 milionů uživatelů a využívají ho firmy jako Pinterest či Google. Vhodný je ale i pro jednotlivce.
Tento software z Ameriky je na trhu jen pár let a už dosáhl mimořádných úspěchů. Aktuálně se řadí mezi nejrychleji rostoucí službu v oblasti nástrojů projektového řízení a získal si přes 200 tisíc firemních zákazníků, mezi které se řadí Netflix či Google. Jednou z výhod ClickUpu je i propojení s celou řadou jiných aplikací – patří mezi ně např. Google Drive, Dropbox, Zoom či Slack. V českém Freelu jsou oproti tomu zatím k propojení k dispozici hlavně české aplikace jako iDoklad či Fakturoid.
Zmiňme také světově nejpopulárnější platformu, kterou je izraelská Monday.com. Využívají ji například firmy jako je L’Oréal Paris, Uber či Adobe. Ačkoliv je ze všech projekťáckých softwarů nejstarší, nabízí moderní a přehledné nástroje.
Prostředí Jiry je sice také přehledné, je však nutné říci, že její uživatelé už musí mít technické znalosti, aby ji dokázali plně využít. Jira je zaměřena převážně na vývoj softwaru a správu IT projektů, je ale také využívána v mnoha dalších odvětvích a oblastech, které vyžadují efektivní řízení projektů. Poskytuje rozsáhlé nástroje a funkcionalitu, která je cílena na potřeby vývojových týmů.
Naším posledním tipem se opět vrátíme do České republiky. Zjednodušeně by se dalo říci, že by aplikace Caflou měla pomoci se všemi firemními procesy. Nabízí totiž kromě klasických nástrojů na řízení projektů i např. evidenci zákazníků, cashflow nebo fakturaci.
Náš vývojářský tým má dlouholeté zkušenosti a ví, jak vytvořit aplikaci tak, aby splňovala veškeré specifické potřeby klientů. Neztrácejte čas s aplikacemi, které nejdou upravit. Vaše jedinečná aplikace na řízení projektů může obsahovat v podstatě cokoliv, co ještě víc zefektivní práci a procesy ve firmě. A díky tomu zajistí plynulý chod firmy a spokojené zaměstnance i zákazníky. Rádi vám v Think Easy s vývojem vaší aplikace pomůžeme.
Pokud vás tvorba vlastní aplikace na míru zaujala, neváhejte se na nás obrátit. Jsme na trhu 7 let a za tu dobu jsme vytvořili mnoho úspěšných a hlavně prospěšných aplikací, které lidem usnadňují práci.
Rádi i vám pomůžeme s návrhem a vývojem i té vaší, která bude uživatelsky přívětivá a designově zcela podle vašich představ. Navíc moderní, s těmi nejnovějšími technologickými vymoženostmi. Se zajištěním komplexní „after care” péče. Obraťte se na nás.