Věrnostní aplikace: Odměňujte uživatele a podpořte prodeje

Věrnostní aplikace: Odměňujte uživatele a podpořte prodeje

Provozovatelé obchodů, restaurací a jiných služeb si nejčastěji kladou dvě otázky. Ta první zní: Jak přilákat nové uživatele a motivovat je k registraci? A ta druhá: Jak si je udržet a zajistit, aby se v co největší míře vraceli a prováděli další nákupy? Věrnostní aplikace je elegantním a oboustranně výhodným řešením těchto problémů: Správně nastavený program věrnostních bonusů vám pomůže nejen zajistit dostatečnou návštěvnost a míru registrace návštěvníků, ale zároveň dosáhnout uspokojivé míry udržení uživatelů.

Pokud jsou pro vás zatím věrnostní aplikace španělskou vesnicí a nevíte si s nimi rady, přečtěte si náš článek a zjistěte, jak fungují a co by měly nabízet. Využijte této skvělé příležitosti, jak efektivně pracovat s vracejícími se návštěvníky, a podpořte účinnost svých marketingových aktivit. A kdybyste i přes všechny naše informace došli k závěru, že svůj projekt raději svěříte do rukou profesionálů, využijte našeho kontaktního formuláře a nechte si svou věrnostní aplikaci zpracovat od návrhu až po finální produkt!

Co jsou věrnostní aplikace?

Věrnostní aplikace umožňují zákazníkům využívat věrnostní programy prostřednictvím chytrého telefonu. Není tak potřeba sbírat žádné papírové poukazy ani kartičky – body nebo kredity se načítají automaticky v apce, kde je poté uživatelé mohou vyměnit za odměny. Nejčastějším způsobem, jak získávat bonusové body, jsou nákupy, rezervace či využívání jiných typů služeb.

Věrnostní aplikace: Odměňujte uživatele a podpořte prodeje

Proč mít věrnostní program?

Jednoduše proto, že věrní zákazníci utrácejí víc a vracejí se. Kromě toho je u nich vyšší pravděpodobnost, že vás doporučí svým přátelům nebo příbuzným, a vždy zůstanete mezi konkurencí jejich první volbou. Z hlediska prodeje je pro vás také výhodné touto cestou získat co nejrychleji a nejjednodušeji kontaktní údaje vašich zákazníků. Pokud navíc uživatelům nabídnete možnost registrace nebo přihlášení pomocí sociálních sítí, budete mít přístup k celé řadě cenných demografických dat vaší cílové skupiny (věk, pohlaví, zájmy, vzdělání, poloha, …). To vám pomůže mnohem lépe a přesněji zacílit vaše další marketingové aktivity, včetně e-mailových kampaní, asynchronních/okamžitých push notifikací v mobilní aplikaci atd.

Jaké vlastnosti musí správná věrnostní apka mít

Ačkoli je věrnostní aplikace výhodným řešením pro obě strany, při její tvorbě je potřeba vcítit se primárně do pozice koncového uživatele a snažit se vidět vše z jeho pohledu. Stejně jako každá jiná mobilní apka musí být i věrnostní program navržen tak, aby jeho používání bylo co nejvíce intuitivnípřímočaré při zachování všech důležitých funkcí.

Snadná registrace

Když už se klient rozhodne si vaši aplikaci stáhnout, je důležité, aby se mohl co nejdříve stát členemzaregistrovat se. Můžete mu nabídnout několik možností registrace, od e-mailu přes číslo věrnostní karty až po již zmíněné sociální sítě, kde není potřeba nic vyplňovat a stačí propojit účet třeba z Facebooku nebo Googlu. Pokud máte i fyzické věrnostní karty, lze registraci urychlit tím, že umožníte jednoduše naskenování čárového nebo QR kódu.

Systém odměn

Páteří každého věrnostního programu je systém odměn, který klienty motivuje k dalším nákupům. Získávání odměn může mít mnoho podob a je výhodné nabídnout jich více – od slev, speciálních akcí, bonusů až po vlastní měnu (body, mince, hvězdičky, odznaky). Stejně tak existuje řada možností, za co věrnostní body udělovat – nejčastěji jsou klienti odměňováni za nákupy, odesílání recenzí, sdílení produktů na sociálních médiích nebo psaní komentářů. Vše samozřejmě musíte přizpůsobit svému obchodnímu modelu a nabídce služeb či produktů.

Věrnostní aplikace: Odměňujte uživatele a podpořte prodeje

Integrace sociálních médií

Pokud vaše marketingová strategie zahrnuje také sociální sítě, určitě neuděláte chybu, pokud s nimi svou věrnostní aplikaci propojíte. Uživatelé tak budou moct jednoduše psát recenze, sdílet vaše služby či produkty a doporučovat vaši firmu na svých oblíbených sociálních platformách. Klidně můžete do svého věrnostního programu zavést i prvky hry a dávat uživatelům „úkoly“ spojené právě s aktivitami na sociálních médiích.

Push notifikace

Push notifikace jsou neopomenutelnou součástí každé mobilní aplikace, a platí to samozřejmě i v tomto případě. Pro většinu lidí je velmi těžké na oznámení na obrazovce nereagovat, takže pokud chcete zintenzivnit své marketingové aktivity a přimět uživatele k dalším interakcím s vaším věrnostním programem, informujte je o nových bonusech a speciálních nabídkách pomocí těchto upozornění.

Nabídky na míru

Skutečně efektivní věrnostní programy jsou co nejvíce personalizované. Pokud máte k dispozici dostatečné množství demografických údajů např. z propojených účtů na sociálních sítích, využijte je k cílenému marketingu a zasílání relevantních reklamních sdělení. K tomu vám pomohou i analytické služby, které vám poskytnou detailní přehled o chování vašich uživatelů v aplikaci a o způsobu, jakým s vaším věrnostním programem interagují. Další praktickou funkcí může být třeba historie nebo kategorizace nákupů.

Mobilní platby

Tato funkce by měla být naprostou samozřejmostí – vyberte si poskytovatele plateb, který podporuje více metod (karta, rychlý převod na účet) a který působí na vašem trhu. Pokud chcete držet krok s nejnovějšími trendy, nabídněte jako alternativu třeba platbu v kryptoměnách.

Věrnostní aplikace: Odměňujte uživatele a podpořte prodeje

Máte zájem o perfektní věrnostní aplikaci na míru?

Připadá vám po přečtení našeho článku věrnostní aplikace jako super nápad, ale nemáte nikoho, kdo by se vašeho projektu ujal? Máte vymyšlený program věrnostních bonusů, ale potřebujete jej převést do dokonale vyladěné, intuitivní a přehledné mobilní apky s nápaditým designem? Neponechávejte nic náhodě a svěřte vývoj vašeho řešení do rukou profesionálů! Probereme s vámi do detailu vaše požadavky a navrhneme optimální postup. Využijte našeho kontaktního formuláře a ozvěte se nám – od vaší vysněné aplikace vás možná dělí jen jedna zpráva!