CRM pro marketing může pomoci firmě k úspěchu a oblíbenosti

CRM pro marketing může pomoci firmě k úspěchu a oblíbenosti

CRM pro marketing je digitálním parťákem, který firmám pomáhá budovat vztahy se zákazníky a přispívá k dlouhodobému úspěchu dané společnosti. Tento super schopný asistent zvládá personalizovanou komunikaci, sběr dat nebo třeba analytiku. Jaké CRM systémy pro marketing jsou na českém trhu oblíbené a kdy zvolit CRM pro marketing na míru?

Co je CRM marketing?

Podívejme se nejdříve na to, co vůbec CRM marketing je a k čemu se využívá. 

Jde o zkratku Customer (C) Relationship (R) Management (M). Tedy strategii, která klade důraz na zlepšení vztahů se zákazníky, zvýšení jejich loajality a maximalizování hodnoty zákazníků pro samotné firmy. Vše za pomoci technologických procesů, které firmy využívají k řízení interakcí s právě již zmíněnými zákazníky. Tento “přátelský koktejl” je klíčový k celkovému a dlouhodobému úspěchu vaší firmy. 
Teď trochu řečnická otázka: Proč by firmy měly o lepší poznání svých klientů tolik stát? Protože jde díky CRM marketingu například vytvářet personalizované kampaně = mnohonásobně tím zvýší šanci, že zákazníka zaujmou a jejich službu/produkt si koupí. Marketing založený na datech CRM navíc prokazatelně vede k lepší návratnosti investic. A to už stojí za pozornost, že?

CRM marketing funguje na několika klíčových principech

  • Sběr a ukládání dat o zákaznících: Jde o naprostý základ CRM marketingu. Software všechna data o vašich zákaznících spojuje a vy je tak máte pohodlně na jednom místě a vždy přístupná. To umožní firmě nejefektivněji zacílit svůj marketing – jsou zde například zákaznické preference, historie nákupů, interakce s firmou apod.
  • Segmentace zákazníků do skupin: Data o zákaznících jsou analyzována a využívána mimo jiné k segmentaci jednotlivých zákazníků do skupin s podobnými vlastnostmi, chováním a preferencemi. To umožňuje vytvářet kampaně, které budou relevantní pro každou jednotlivou skupinu. 
  • Analytika a měření výsledků: Klíčem k efektivnímu CRM marketingu je také schopnost využívat důležitá data, která software poskytuje. Vámi zvolený nebo nově vybudovaný CRM nástroj (s tím vám u nás rádi pomůžeme) by tak měl umět například sledovat otevření e-mailů, kliknutí na odkazy, konverze a podobně. I na základě těchto dat lze vytvářet podrobné analýzy, díky kterým firma bude moci být v budoucnu ještě lepší. A hlavně bude vědět, jak na to. 
  • Podpora a zákaznická péče: Zákazníci spoléhají na vás a vy zase na své CRM. Pokud se něco pokazí, přesně víte, kde hledat odpovědi a co dělat pro to, aby se to už neopakovalo. Díky vygenerovaným datům budete znát zákaznická přání a lépe porozumíte jejich potřebám. Tím také zlepšíte své služby a péči o ně.
CRM pro marketing může pomoci firmě k úspěchu a oblíbenosti
CRM pro marketing může pomoci firmě k úspěchu a oblíbenosti

Co byste od CRM pro marketing měli chtít

Důležité je pro začátek zvolit vhodný software, buď vybrat z již existujících (o nich se dozvíte v článku níže) nebo takový, který se 100% přizpůsobí potřebám vaší firmy, bude spolehlivě komunikovat s již zavedenými systémy a jednoduše bude podle vašich představ. 

Naši zkušení programátoři z týmu Think Easy dokáží zautomatizovat rutinní procesy, do vývoje zapojit umělou inteligenci i loT a vytvoří CRM systém, který zefektivní a zjednoduší vaše podnikání. Samozřejmostí je i aftercare a technická podpora. 
A co byste jako firma měli od svého CRM softwaru pro marketing měli chtít, aby byl co možná nejvíce efektivní?

  • Flexibilita a škálovatelnost: Software by se měl být schopen přizpůsobit měnícím se požadavkům ve firmě.
  • Bezpečnost dat: Měl by ochránit citlivá data zákazníků. Dostatečné zabezpečení je zrovna tady naprostou nutností. 
  • Integrace s ostatními systémy: Systém CRM by měl být být integrován s co největší částí vašeho systému, aby mohl spolehlivě a dobře fungovat. Integrace na stávající firemní systém by tak měla být samozřejmost. 
  • Správa zákaznických dat: Jak už jsme zmínili výše, software by měl umožňovat sběr, ukládání a aktualizaci dat o zákaznících, historii jejich nákupů, kliků apod. 
  • Personalizovaná komunikace: Kdo by neměl rád trochu osobnější marketingovou komunikaci, že? I to by měl software umožnit. Například personalizováním zpráv a nabídek. 
  • Automatizace marketingových procesů: Plánovat a spouštět automaticky kampaně, sledovat chování zákazníků a jednoduše provádět všemožné operace bez manuálního zásahu člověka. Zároveň by měl i automaticky kampaně vyhodnocovat a provádět analýzy dat.

PS: Výhodou je i řádné proškolení na nový systém jeho poskytovatelem/vývojářem. I s tím vám v Think Easy rádi pomůžeme.

Příklady již existujících CRM systémů pro marketing

Je důležité, aby si firma vybrala CRM systém, který nejlépe odpovídá jejím konkrétním potřebám a očekáváním. 

Níže uvádíme několik příkladů již existujících systémů, které mají své výhody a specifické vlastnosti. K tomu, jaký systém zvolit, doporučujeme podrobnou analýzu a zvážili například i velikost vaší firmy a podle toho vybírali.

  • Z českých luhů a hájů: 

Raynet, Coripo, SugarCRM, Algotech a. s., FLOWii

 – Tyto systémy jsou přehledné, oblíbené a nabízejí vyzkoušení zdarma. Jsou vhodné pro velké i menší podniky. 

  • Zahraniční jedničky: 

Pipedrive, SalesForce, Hubspot, Zoho CRM, Basecamp, Microsoft dynamics

– Výše zmíněné celosvětově oblíbené CRM systémy pochází sice ze zahraničí, česká lokalizace jim ale nechybí. Nemusíte se tak bát, že by například nešla nastavit jako výchozí jazyk čeština. 

Na konec ještě musíme zmínit Excel, který je vhodný zejména pro malé firmy či Startupy, má totiž velmi omezené funkce. Jeho hlavní výhodou je cena, nevýhodou však nepřehlednost a časová náročnost.

CRM pro marketing může pomoci firmě k úspěchu a oblíbenosti
CRM pro marketing může pomoci firmě k úspěchu a oblíbenosti

CRM systém na míru

Jak už jsme zmiňovali, existující CRM systémy nemusí vyhovovat všem firmám. My v Think Easy máme odborníky, kteří i po zaběhnutí systému ve vaší společnosti, poskytují komplexní servis. Hlavní výhody CRM systému pro marketing na míru: 

Přizpůsobení specifickým potřebám vaší firmy: Není nutné být vázán na omezení běžných CRM systémů. Díky možnosti softwaru na míru od Think Easy máte možnost získat přesně to, co potřebujete. Od designu až po specifické požadavky. Mít systém, který je vystavěn pro konkrétní firmu, jí ve výsledku může ušetřit mnoho času i peněz. 

Větší bezpečnost: S vlastním CRM systémem máte větší kontrolu nad bezpečností dat jak firmy, tak klientů.

Menší závislost na třetí straně: Při využití CRM softwaru na míru snížíte závislost na dalších stranách a máte větší kontrolu nad provozem a celkovým vývojem systému. Lepší integrace s existujícími systémy: Využívá už vaše firma nějaké další systémy a vy je chcete pohodlně propojit, abyste měli všechny informace pěkně pohromadě a CRM systém tak podával 100% výkon? I na to je software na míru ideální. Ať už jde o ERP systémy, sociální sítě či e-commerce.

Obraťte se na nás!

Chcete jedinečný, spolehlivý a chytrý CRM systém na míru? Neváhejte se na nás obrátit a sjednejte si konzultaci zdarma, nezávazně a přátelsky. Rádi vám se vším poradíme a vyladíme špičkový CRM software přesně podle vašich nejdivočejších představ. Třeba pomocí Cloud Native, na který jsme experty.