
Potřebuje váš byznys CRM systém pro lepší řízení zákazníků? Pokud se topíte v chaotických datech o klientech, zapomínáte na důležité obchody a konkurence vám bere zákazníky, odpověď je jasná. CRM systém není jen software – je to cesta k systematickému růstu.
CRM systém je software určený primárně pro přehledné shromažďování údajů o zákaznících firmy. Pod anglickou zkratkou CRM skrývá anglický název Customer Relationship Management neboli „Řízení vztahů se zákazníky“ a ve spojení s kvalitním informačním systémem tvoří nepostradatelný prvek každé společnosti.
Ve své podstatě se jedná o rozsáhlou databázi informací, která pomáhá lépe poznat své zákazníky, jejich nákupní zvyklosti, potřeby, přání a umožňuje na základě dat předvídat budoucí poptávku a rychleji rozvíjet podnikání.
Součástí CRM je nejen softwarové vybavení firmy, ale také veškerý hardware na CRM, nastavené strategie a procesy i personální zastoupení, které úzce komunikuje se zákazníky.
Řízení vztahů se zákazníky dává majitelům firem přehled o všech aktivitách svých klientů (podíl na obratu, počet objednávek, nejčastěji nakupované zboží, cenová hladina pořizovaného zboží, pravidelnost nákupů atd.) a umožňuje jim efektivně spravovat získaná data.
Díky CRM systému můžete jednoduše evidovat, třídit, měřit, sledovat a statisticky vyhodnocovat obrovské množství informací, s nimiž byste si jinak jen těžko poradili.
Právě proto je CRM systém klíčem k udržování dobrých vztahů se zákazníky. Data vám totiž významně napoví, jakým způsobem s nimi správně komunikovat.

Informační CRM systém vám usnadní práci hned z několika důvodů.
Cílem CRM systému je vždy poskytnout skvělou zákaznickou zkušenost. Jen tak minimalizujete chuť stávajících zákazníků odejít ke konkurenci.
Existuje mnoho důvodů, proč byste s implementací CRM systému měli začít. Patří mezi ně zejména ty případy, kdy chcete:
V každém případě vám CRM systém pomůže změnit orientaci z produktů na zákazníky. Jsou to totiž právě oni, kdo vám přináší peníze a o koho byste se měli dobře postarat ve všech situacích. Díky kvalitnímu zákaznickému prostředí nebudou zbytečně čekat a vždy s nimi bude někdo komunikovat, a to zejména v případě reklamací či jiných problémů.
Na co myslet: CRM systém je robustní software, který se po implementaci do firmy složitě mění. Zvažte proto výběr dodavatele a hned od začátku se raději vydejte cestou kvality.

Tzv. krabicové řešení, které už je kompletně přednastavené a vy do něj jen vpravíte svá data, je sice rychlé a levné, ale také značně nepružné. Na jeho základě své služby jen těžko odlišíte od konkurence a musíte se spokojit s možnostmi, které daný systém umožňuje.
Bez CRM systému si nedokážu představit moderní obchod – sám ho využívám jako obchodní ředitel každý den. Speciálně pro firmy, které prodávají prémiové služby, je kvalitní řízení zákazníků naprosto zásadní. Proto musí být CRM systém dokonalý, protože každý detail v komunikaci se zákazníkem může rozhodnout o tom, zda zakázku získáte.
Matěj Schuh, obchodní ředitel Think Easy
S informačním CRM systémem na míru tyto problémy mít nebudete. Jednotlivé detaily vytvoří vývojáři přesně podle vašich požadavků a i v průběhu času s nimi lze flexibilně pracovat a měnit je podle aktuálních potřeb. Takový CRM systém vás netáhne ke dnu, ale naopak roste s vámi.
V naší agentuře Think Easy máme s vývojem takového CRM systému bohaté zkušenosti. Jednomu z našich klientů jsme například vytvořili bankovní systém s multiměnovými účty, v němž si mohou jeho zákazníci velmi jednoduše spravovat svůj účet a v případě potřeby oslovit zákaznickou podporu prostřednictvím chatu.
Už víte, co je CRM systém a jak může transformovat vaše podnikání. Je to investice, která se vrátí násobně – získáte nejen dokonalý přehled o zákaznících, ale také nástroj pro systematický růst tržeb.
Co je CRM systém na míru? Je to konkurenční výhoda, kterou hotová řešení nikdy neposkytnou. Správně navržený systém roste s vaší firmou a přizpůsobuje se vašim potřebám.
Nepřipravte se o další zákazníky kvůli chaosu v datech.
Komentáře nejsou povoleny.