Reálné příklady automatizace od Think Easy 1. díl

Automatizace firemních procesů je řekněme takový dar z nebes. Ušetří vám čas i náklady, sníží chybovost, usnadní práci vašim zaměstnancům a potěší zákazníky. Mnozí z našich klientů se už o tom přesvědčili. Vývoj automatizovaného systému si u nás objednali například Česká společnost Aids pomoc (ČSAP), Centrum trvalého zdraví Cordeus nebo Kvalita péče. Zajímavým počinem je také automatizace v rámci aplikace Festada zaměřené na digitalizaci stád. V našem seriálu o automatizaci v praxi vám postupně odhalíme, jak jsme jim pomohli a co jim to přineslo.

Vyvolávací systém pro ČSAP

Klient: Česká společnost Aids pomoc (ČSAP) o.p.s. – nezisková organizace zabývající se testováním na pohlavní choroby

Požadavek: vyvolávací systém, který zjednoduší celý proces průchodu klientů všemi výzkumnými stanovišti a pomůže s jejich odbavením a přehlednou evidencí

Časová náročnost: 3 měsíce

Průběh spolupráce

Na začátku jsme nejprve důkladně prozkoumali prostředí, do něhož se měla automatizace zavádět – jak aktuálně fungují procesy, kdo je má na starosti a jaká jsou slabá místa – a až pak jsme se pustili do návrhů změn a vylepšení.

V okamžiku, kdy jsme již věděli, jak probíhá evidence a vyvolávání klientů, bylo potřeba nejen vymyslet jak nejefektivněji zjednodušit procesy na straně zaměstnanců a klientů, zpřehlednit tok informací a automatizovat pracovní postupy, ale rovněž jsme celý tento ekosystém museli propojit do jednoho funkčního celku.

Před zavedením automatizace podnikových procesů

V minulosti si zaměstnanci museli veškeré informace složitě předávat mezi sebou. Nedisponovali žádným systémem, který by jim umožnil rychle odbavovat klienty a pohodlně spravovat výsledky testů.

Navíc se často stávalo, že se klienti přišli zeptat na výsledek bez předchozí smluvené schůzky, i když ještě výsledky nebyly připraveny. Tím se prodlužovalo odbavování ostatních klientů a docházelo ke zbytečné ztrátě času.

Po zavedení automatizace podnikových procesů

Nyní testování probíhá anonymně a bez nutnosti komunikovat s personálem. Klienti pouze přijdou ke kiosku, který jim vytiskne lístek s pořadovým číslem podle toho, co potřebují, a následně v čekárně počkají až se jejich číslo objeví na obrazovce v televizi a vyzve je zvukový signál. Pomocí šipek pak klient přesně ví, na které stanoviště má jít.

Pokud si jde někdo pouze pro výsledek, stačí, když v kiosku naskenuje QR kód a systém jej automaticky zařadí do fronty. V případě, že je výsledek pozitivní, komunikuje s klientem lékař, v opačném případě mu výsledek předá zdravotní sestra. Abyste měli přehled o procesech, vhodným řešením je ERP systém.

Náhled úvodní obrazovky systému v kiosku
Náhled úvodní obrazovky systému v kiosku

Co klient získal

  • Webovou aplikaci, která se uplatnila i pro televize a je jednoduše přístupná z prohlížeče na obrazovce kiosku.
  • Každá televize v reálném čase komunikuje se systémem a zobrazuje frontu z konkrétního stanoviště. Televize rovněž mohou na části obrazovky vysílat reklamu nebo jiná potřebná sdělení pomocí nakonfigurované obrazovky v aplikaci NoviSign.
  • Kiosek dokáže tisknout lístky s pořadovým číslem ve frontě pro nově příchozí a skenovat QR kód klientům, kteří si přišli pro výsledek testů.
  • Systém umožňuje vyvolávat klienty z CRM a do něj nová data také zapisovat. Dále umí efektivně plánovat odbavení klientů a vede podrobné statistiky o vytíženosti (průměrná doba, počet odbavených klientů dle pracoviště), což pomáhá optimalizovat celý proces.
  • Do budoucna je prostor pro tvorbu rezervačního systému a dalších automatizací.

Případová studie ČSAP

Festada

Klient: Festada – funkční evidence stáda

Požadavek: automatizace a výpočty pro usnadnění evidence a vhodnosti připouštění samců k samicím

Časová náročnost: 3 měsíce

Co to je digitální systém Festada

Aplikace Festada pomáhá zkvalitnit chovatelské prostředí tím, že podává kompletní přehled o stádu a pomáhá jednoduše zaznamenat rodokmen ovcí a koz. Veškeré informace o zvířatech jsou přehledně evidovány a kdykoliv snadno dohledatelné.

Před zavedením automatizace

Než do hry vstoupila automatizace, musel klient všechny informace zadávat do systému Festada sám a poté je ještě duplikovat do portálu farmáře. Nyní stačí, když nová data vloží pouze do aplikace Festada a je hotovo, vše se automaticky propíše i do portálu.

Rovněž možnosti připouštění byly poněkud složité. Zákazníci, kteří dříve využívali systém Festada, museli vše počítat manuálně pomocí vzorečku. Teď systém vezme uložená data z rodokmenu a možnosti připouštění vypočítá automatizovaně.

Po zavedení automatizace

V případě, že proběhne reprodukce, automaticky se v databázi vytvoří potomci, takže není potřeba nic vyplňovat ručně. Dle záznamů v rodokmenu a výpočtu vhodnosti připouštění samce k samici se automaticky vytvoří připouštěcí plány. Pokud se ve Festadě jakkoliv změní data, ihned se propíšou do portálu farmáře. Funguje také opačný import.

Náhled systému Festada
Náhled systému Festada

Co klient získal

  • Nové funkce pro klienty
  • Přívětivější portál pro farmáře
  • Snazší správu dat, protože už není potřeba je duplikovat mezi dvěma systémy manuálně
  • Jednoduchý nástroj pro automatizovanou tvorbu připouštěcích plánů

V dalším díle seriálu o automatizaci v praxi si ukážeme, jak náš zásah pomohl centru trvalého zdraví Cordeus a metodě na zjišťování postojů zaměstnanců pod záštitou Kvality péče.