V prvním díle seriálu o automatizaci v praxi jsme se zaměřili na zlepšení systémů u ČSAP a Festada. Nyní si posvítíme na naše další dva zajímavé klienty – Centrum trvalého zdraví Cordeus a Kvalitu péče, kterým jsme pomohli s automatizací plánování směn a s metodou pro zjišťování postojů zaměstnanců. Co konkrétně jim přineslo zavedení automatizace?
Klient: Centrum trvalého zdraví Cordeus
Požadavek: automatizované plánování směn propojené s rezervačním systémem
Časová náročnost: 5 měsíců
Přehledná aplikace, v níž si klienti mohou vybrat některou ze služeb (masáž, cvičení, meditaci aj.), jež nabízí centrum Cordeus, které se zaměřuje zejména na podporu a udržení dobrého zdraví a psychické uvolnění pomocí nejrůznějších metod.
Dříve plánovala společnost Cordeus služby v tabulkovém systému. Recepční musely ručně kontrolovat, zda-li má daný terapeut volné místo v požadovaném termínu, a klienti se mohli objednat pouze telefonicky přes recepci.
Automatizovaný systém zobrazuje recepčním výpis všech volných termínů podle aktuálního vytížení terapeutů a vybavení. Díky tomu mají dokonalý přehled o dění v centru Cordeus a klientům mohou lépe poradit, co si vybrat. Aplikaci mohou využívat také zákazníci, kteří si nabijí kredit do svého účtu a službu si mohou objednat z pohodlí domova.
Klient: Kvalita Péče – nástroje pro zlepšení kvality vztahů a sociální péče
Požadavek: administrační prostředí, které by spolupracovalo s aplikací třetí strany a umožnilo testování metodou barevně-slovních asociací inspirovanou podle Maxe Lüschera
Časová náročnost: 2 měsíce
Jedná se o metodu na měření postojů, kdy testovaný reaguje na určitý výběr slov pomocí barev. Následuje analýza odpovědí a porovnání výsledků s populační normou. Na závěr se respondent dozví, jak to má on a jak se liší od většiny testovaných. Vyplnění probíhá rychle a intuitivně, takže lze velmi snadno odhalit možné problémy. Hlavní výhodou je, že se aplikováním metody otevírají otázky „Proč?“, což umožňuje zlepšit kvalitu nabízených služeb.
Dříve klient musel dělat vše ručně. Sám zakládal tzv. snímače pro každého jednotlivého respondenta a rozesílal desítky e-mailů s odkazy pro vyplnění. Následně rovněž musel hlídat, kdo ještě neodpověděl, a toho připomínkovat. Poděkování za vyplnění dotazníku probíhalo totožně – z rukou klienta. Jistě si dovedete alespoň přibližně představit, kolik času denně všechny tyto úkony zabraly.
Nyní probíhá většina činností automatizovaně. Jedním importem klient založí snímače pro desítky respondentů a každému z nich pak systém sám odešle e-mail s žádostí o vyplnění. Jestliže do nějaké doby nedojde k vyplnění testu, systém automatizovaně připomene dotazovaným, aby jej vyplnili, a za úspěšné vyplnění jim poté odešle přednastavenou děkovnou odpověď.
Systém také dokáže samostatně vygenerovat přehledný stav testování, kde klient vidí jmenný seznam všech účastníků, jejich pracovní zařazení, e-mailový kontakt a zda už mají vyplněno, či nikoliv. Vyplněné testy pak systém exportuje ve speciálně nastavitelných šablonách s vektorovou grafikou. Reporty stačí jednou nastavit podle svých potřeb a systém pak sám vygeneruje graficky pěkné přehledy.
Automatizace zdaleka nepomáhá jen našim klientům. I my sami ji využíváme co to jen jde. Vždyť díky ní denně ušetříme spoustu času a můžeme neustále zlepšovat kvalitu našich služeb. O vlastní interní automatizaci vám povíme příště, ve třetím díle našeho seriálu o automatizaci v praxi.
Komentáře nejsou povoleny.