Ještě efektivnější prodej! Pomůže vám vývoj aplikací pro obchodní zástupce a řízení obchodu

Máte tým obchodních zástupců a rádi byste, aby je v práci nic nebrzdilo, všechny informace měli vždy při ruce a mohli podávat jen ty nejlepší výkony? Zaměřte se na vývoj aplikací pro své obchodní zástupce a pro efektivní řízení obchodu jako celku. Aplikace vám už brzy přinese své ovoce. 

Aplikace pro obchodní zástupce zefektivňuje práci

Jak může aplikace pro obchodní zástupce zefektivnit práci? Dáme vám malou ukázku.

  • Nemáte s sebou v terénu veškeré informace? Získáte potřebné podklady a data kdykoliv z aplikace.
  • Schází vám přehled o tom, zda vaši obchodníci dodrželi stanovený postup při prodeji? Dáte jim do rukou sdílený návod.
  • Líbilo by se vám sledovat odvedenou práci vašich prodejců na obchodních cestách? Sledujte počet jejich realizovaných objednávek.
  • Nevíte, kde se vaši obchodní zástupci nachází a která místa navštívili? Lokalizujte je.

Aplikace pro obchodní zástupce a pro řízení obchodu v sobě samozřejmě skrývá mnoho dalších způsobů, jak ještě lépe řídit své obchodní, marketingové a distribuční aktivity v terénu a jak zvýšit efektivitu každého výjezdu obchodního zástupce.

Sebevědomé vystupování

Pro vaše obchodní zástupce se aplikace stane skvělou vychytávkou, díky níž mohou při každé obchodní schůzce zazářit. Jejich práce bude svižná, zábavná a cílevědomá.

Pomocí aplikace získají dokonalý přehled o všech podkladech a nezbytných činnostech při samotném prodeji, což bude znát na jejich sebevědomém vystupování před zákazníky.

Historie objednávek a statistiky

K obchodování patří neodmyslitelně také seznam realizovaných objednávek a přehled o vývoji cen. Váš manažer nákupu díky tomu přesně ví, co si jeho zákazníci kdy objednali a dokáže jim doporučit vhodné produkty.

Přehledné statistiky zase hrají důležitou roli při sledování cen zboží, které se mohou u některého typu sortimentu měnit velmi rychle. Prostřednictvím chytré aplikace pro obchodní zástupce a řízení obchodu budete znát minulé i aktuální ceny u všech typů zboží v reálném čase

Business concept area work have laptop, chart and smart phone. The blank screen with copy space for your text or advertising content. Selective focus and soft flare filter.

Rychlejší komunikace a předávání informací

Seznamy zákazníků, plánování obchodních tras a automatické výpočty představují jen špičku ledovce. Vývoj aplikací pro obchodní zástupce a řízení obchodu toho dokáže ještě více. Schopní programátoři vám připraví funkce, které znatelně urychlí zaznamenávání informací i komunikaci mezi obchodníky a zákazníky.

Například rovnou v terénu mohou vaši obchodní zástupci ukázat zákazníkům svou nabídku zboží přímo na tabletu a není nutné, aby s sebou tahali všechny produkty nebo zaprášené šanony a dlouze v nich hledali potřebnou informaci či fotografii zboží. V aplikaci stačí zadat kód produktu a je to.

Obchodní zástupce rovněž může pracovat v anonymním módu bez cen, takže si zákazník produkt nejprve prohlédne se všemi detaily – krajka u spodního prádla, speciální kapsy či zapínání u sportovního oblečení apod. – a není hned na začátku ovlivněn cenou.

Jasný postup během obchodních schůzek

Obchodní schůzky jsou mnohdy hektické. Každého potenciálního zákazníka zajímají jiné informace a je potřeba být neustále ve střehu. Vzhledem k tomu je v průběhu obchodní schůzky velmi jednoduché na něco zapomenout, bohužel i na něco podstatného.

Aplikace vaše obchodní zástupce provede každou obchodní schůzkou od její přípravy až po reporting. I když budou zrovna v terénu, nezaváhají ani na okamžik, co je potřeba nabídnout nyní, jaké kroky nevynechat a jak schůzku ukončit k oboustranné spokojenosti.

Vyšší výkon a lepší výsledky

Mezi výhody mobilní aplikace pro řízení obchodu patří minimalizace chyb při zaznamenávání získaných informací, úspora času (až o 20 %) a přesné vyhodnocení KPI.

Preciznější řízení finančních toků i celé firmy

Aplikace pro řízení obchodu vám umožní sledovat nejen jednotlivé firemní procesy a výkony zaměstnanců, pod kontrolou můžete mít také svou firmu jako celek. To znamená, že jasně uvidíte, kam investovat finanční prostředky a kde se zaměřit na vylepšování činností.

Z aplikace pro obchodní zástupce těží všichni

  • Obchodník – v intuitivním prostředí aplikace se obchodní zástupci snadno zorientují a najdou veškeré nezbytné informace a podklady, které ke své práci potřebují.
  • Produktový manažer – má přehled o objednávkách a spokojenosti s jednotlivými produkty, takže může pružně reagovat na potřeby trhu a případné problémy. 
  • Vedoucí pracovník – díky aplikaci je pro něj snazší řídit tým, orientovat se v aktuálních datech a plánovat činnosti návazné na uzavřené kupní smlouvy.
  • Generální ředitel – přehledné reporty mu pomáhají při rozhodování o dalším směřování firmy a přípravě strategie k tomu, aby přeskočil konkurenci.
  • Zákazník – má možnost se ihned podívat na detailní fotografie produktů a zjistit veškeré informace o nabízeném zboží díky dostupnosti dat v tabletu.

Ředitel společnost ocení webovou aplikaci pro pohodlné procházení statistik, KPI a dalších důležitých ukazatelů výkonu. Pro obchodní zástupce bude nejvýhodnější aplikace pro tablety, která jim zajistí lepší mobilitu a možnost nahlédnout do podkladů kdykoliv a kdekoliv.

Oblasti, kde využijete aplikaci pro obchodní zástupce

V maloobchodě se vám bude lépe evidovat aktivity spojené s jednotlivými zákazníky, obchodní zástupci získají aktuální informace o reálných zásobách na skladě a napříč všemi odděleními budou vaši zaměstnanci znát prodejní akce a dobu jejich trvání.

Na veletrzích a jiných prodejních akcí budete mít kontrolu nad kvalitní reprezentací své společnosti a uvidíte, zda obchodníci dodrželi veškeré normy. Na druhé straně obchodníci budou mít v ruce mustr, jak postupovat, aby byl prodej co nejúspěšnější.

Vývoj aplikací pro obchodní zástupce a řízení obchodu se dá velmi dobře uplatit také v gastronomii. Zde vám aplikace pomůže s evidencí vzorků, prodejních materiálů či katalogů a obecně s podporou prodeje a rovnoměrnou distribucí zboží v regionech.

Aplikace pro řízení obchodu lze aplikovat v jakémkoliv z B2B sektorů, zejména v dodavatelském, kde obchodní zástupci dále pracují s koncovým zákazníkem. Pro ně se stane aplikace nepostradatelným společníkem, který jim výrazně usnadní život. Jen si představte, že musíte denně objíždět nespočet obchodních domů, uzavírat desítky nebo stovky objednávek nebo řešit rozvážky elektroniky nebo pokrmů do jídelen. Je jasné, že každý velkoobchod získá používáním aplikace pro obchodní zástupce nemalou výhodu.

Úspěšné obchodování bez zádrhelů

Moderní technologie jsou tady pro nás. Stačí jen odhodit strach ze změny.

Uvidíte, že si vaši obchodní zástupci na aplikaci velmi rychle zvyknout a její používání bude znát na reportovaných výsledcích. Podpořte firemní procesy automatizací včetně využití umělé inteligence a vykročte směrem, kterým se ubírá stále více moderních firem.

Think Easy buduje aplikace pro obchodní zástupce

Spektrum našich vývojářských činností je široké, průběh spolupráce pouze jeden. Po letech zkušeností máme jasně daný postup, který funguje a který vám zaručí nejlepší výsledek.

Podívejte se na některé z našich úspěšných aplikací. Konkrétně můžeme vypíchnout aplikaci pro obchodní zástupce značky GINA, kterým jsme v programovacím jazyce Kotlin vytvořili interní mobilní aplikaci pro Android. Celý systém je propojený se SAP DI přes vlastní middleware a funguje zde asynchronní komunikace (objednání produktů z katalogu, založení objednávky, zaplacení včetně nahlášení EET a uzavření objednávky). Mimo jiné umí aplikace vygenerovat PDF s pokladními doklady, faktury, seznamy objednávek nebo upravovat seznamy obchodních partnerů a data v pokladně.

Trošku se ztrácíte v pojmech výše? Nevadí. Vše vám podrobně vysvětlíme a prozradíme, proč je to důležité pro správné a efektivní fungování aplikace pro řízení obchodu.

Chtěli byste také svou vlastní aplikaci? Rádi se pustíme do vývoje aplikace pro vaše obchodní zástupce a řízení obchodu nebo do kterékoliv jiné. Řekněte nám svou představu a zjistěte všechny možnosti vývoje.

Volejte: +420 775 409 077
Pište: matej@thinkeasy.cz

Matěj Schuh

Obchodní ředitel a Cloud konzultant

Think Easy spoluzaložil už v roce 2017. Od té doby spolu se svým týmem úspěšně realizoval několik aplikací pro podporu obchodu a prodeje. Naplňuje ho nejen práce se zkušeným týmem, ale také komunikace se zákazníky. Vy tak máte záruku, že dostanete stoprocentní kvalitu.